Keluarga| Gambar | Info | Aktiviti | Sebagainya

good day all ;)..so here’s another 2 tips to live a happy life..enjoy!

1-12

11th tips..maafkan semua org utk segalanya 😉

2-image1331

walau camne geramnya or sakitnya hati bila hadapi situasi2 yg
menguji kesabaran..istighfar byk2..

3-image1332

senyum semanisnya..n talk nicely kepada ‘pesalah’ yg terbabit
..huhuhuuu!

4-image1333

..klau cara approach tu tak dilayan..n darah semakin laju naik atas
membuak2..hik hikk..ingat Allah..sabar itu separuh drpd iman..

ahaks..bleh ke praktik sume tu..hehe..it’s all based on the situation
laa kan..biar kita kawal emosi marah jgn biarkan emosi marah
yg kawal diri kita..

back to the point..pasanglah niat harini seikhlasnya utk maafkan
semua org atas segala kesilapan yg pernah dilakukan..kita takkan
rugi apa n hidup akan jadi lebih tenang

5-15

12th tips..walau camne baik atau buruk keadaan yg kita alami..ia akan
berubah 😉

6-23-07-05_1744a

model : abg masa 5 bln

7-image1607

‘..walaupun abg ni jenis cpt kememeh bila kena buli or sakat dgn hero
kecik..harap2 dh besar nnti akan jadi lebih tegas n pandai bela diri..’

8-hasif_ngap

model : hero kecik masa 4 bulan

9-image1827

‘..walaupun hero kecik ni plak jenis suka nyakat org n susah nak nangis
or rasa bersalah bila kena marah..harap2 dh besar nnti akan jadi lebih
bertimbangrasa sket kat org n terima teguran..’

hidup kita ni kan mcm roda..kejap kat atas kejap kat bawah..so jgnlah
dikesali klau rasa idop ni menyusahkan or jgn terlalu gembira smpi
lupakan si Dia klau rasa idop ni bagaikan syurga..

same goes to our attitude..jgn sangka yg baik takleh jadi jahat klau
tak dikawal imannya..n jgn sangka yg jahat takleh jadi baik klau
dianugerahkan cahaya dariNya…;)


*_enjoy_*

Advertisements

Comments on: "tips to live a happy life (cont.)" (3)

  1. mak datuk!!!! baju bertimbun… sabor.. sabor… kalau tak sabor leh pengsan ni. hehehehehehh

  2. mcm asa sale baju je..
    kalao dh mcm tu..xde nya nk sabar2…
    sabar ye kak….

  3. *izan*
    haha..i tak pengsan..i join diorg lambakkan lg 😛

    *cintan buyut*
    aah jual bundle..hahaha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: